BUFFET RAMADHAN 2018 PULAI SPRINGS RESORT JOHOR BAHRU

Sis Lin
16
Assalamualaikum wbt ..


Haii semua, selamat pagi yang mendung sejuk sepoi-sepoi angin berlalu, ewah apa punya ayatlah Sis ni ha ha ha . Cari mood okay, banyak entri nak buat nai, semua tertunggak dalam draft. Gara-gara banyak sangat makan sana sini. Otak jadi jem nak update mana satu. Apa-apa pun moga kalian semua di rahmati dan dalam lindungan peliharaan Allah swt .

Hari ini Sis nak berkongsi cerita pada hari Selasa lepas di mana kami #JDTblogger menerima jemputan untuk preview Pra-Ramadhan di Pulai Springs Resort bertemakan 'Bufet Citra Ala Bazar'. Alhamdulilah rezki kami semua. Rezeki kami kongsi bersama. Jadi Sis terima jemputan dengan hati dan perut yang lapang ha ha ha. Buat pertama kalinya juga Sis sampai ke sini, selalu dengar saja kawan cerita, kalau bulan puasa, buffet ramadhan kat sini paling sedap. Jadi rezeki Sis lah dapat juga merasainya walau belum lagi puasa.
Oleh kerana Sis ni dari Pasir Gudang, jadi Sis gerak awal untuk mengelakkan jem, bersama teman #JDTblogger, Eda juga bersama anak Sis, Yana. Alhamdulilah, walau tak pernah pergi tapi alhamdulilah Allah permudahkan perjalanan, akhirnya sampai juga .


20km, Jalan Pontian Lama
81110 Pulai, Johor Malaysia
Tel : +607 521 2121
Fax : +607521 1818



Waktu sampai aja, tak semua geng dah sampai, ada juga yang datang lambat sebab bekerja kan. Selepas daftar kami diberikan goodies bag. Meja terpulang nak duduk kat mana. Makanan pun semua ada yang dah tersedia dan ada masih lagi dalam penyediaan. Teruja betul tengok suasana hiasannya, dah rasa macam nak raya puasa .
Harga yang di tawarkan pun tidak mahal,berbaloi dengan menu dan kelazatan makanan yang di sediakan. Kalau korang beli cepat, siap ada diskaun lagi, sangat murah dan berbaloi. Nanti Sis bagitau berapa harganya yer. Kita tengok menu-menu yang di sediakan okay. Hati-hati takut meleleh ayaq liur tu.


Melangkah aja masuk ke dalam, pertama sekali Sis nampak menu ini, Nasi Kambing Kuzi. Tengok aja dah sedap dan lazat. Kali ini Sis perasan, banyak menu kambing di sediakan, macam tau-tau plak Sis ni suka kambing ha ha ha. Adoii hai .


Haa tengok tu, berselera sungguh kan. Memang sedap sangat, Sis makan agak banyak kambing dia. Kena pulak dengan acar mentah dan papadom juga kuah kuzi tu, sangat sedap! Korang kalau datang makan sini, mesti cuba. 


Kambing lagi, yang ini Kambing Gulai Kawah. Pun sedap, Sis makan ini juga. Serius kata, emmang sedap. Kalau dapat roti makan cecah, aduiiii tak bangun rasanya, melekat kat kursi tak balik ha ha ha.


Ayam pun ada juga, takkanlah kambing aje kan. Yang ini Ayam Masak Opor. Sedap juga, terasa rempahnya bila makan, serap ke dalam ayam.. Memang Chef yang masak ni penuh dengan kasih sayang rasanya. Sedap rasanya .


Sayur Lemak Labu Masak Bugis. Nampak sedapkan ? Yer memang sedap. Korang bayangkan makan dengan sambal belacan . Yer ada sambal sekali, tunggu kejap lagi Sis tunjuk bermacam-macam sambal. Hirup kuah lomak tu, alahaiii korang tegur pun Sis tak nampak ha ha ha.


Yang ini nama menunya Telur Kukus dengan Telur Asin. Ooo tak, dia tak masin pun, telur aje telur asin, rasa tak masin. Ada satu rasa yang istimewa dalam menu ni, Sis pun tak tau nak cakap macam mana, tang kuah dia tu. Memang tak pernah cuba masak resepi macam ni. Sangat istimewa rasanya. Lupalah nak minta resepi dengan Chefnya..


Tak lupa juga penggemar seafood. Butter Prawn With Curry Leaf. Biasa dengar dan makan kan? Jadi yang ini rasa samalah macam yang korang makan, Cuma dia punya butter tu serap ke dalam udang tu, Udang pun fresh, rasa kesegaran manis bila makan udangnya ..


Sayur Goreng Jawa dengan Ikan Bilis. Kalau orang Jawa ni memang suka ni termasuk Sis, sebab dah biasa masak untuk Suami . Tapi rasa dia ada kelainan sikit, terasa ikan bilsnya dan kicap hitamnya, sedap yang ni lagi le dari yang Sis masak. he he he


Dan juga ada Sayur Kailan Ikan Asin. Jangan asyik makan kambing, udang, ayam, tapi sayur tak makan yer, tak bagus okay! . Makan sayur bebanyak, bagus untuk penghadaman. Pelik bila dengar orang tak makan sayur, tak sembelit ke ? ha ha ha


Oh ya, menu-menu tadi tu semua, korang boleh makan bersama nasi putih yer, ada di sediakan, Sis takde amik gambo nasi ha ha ha. Dan yang ini pula menu semua ulam-ulaman dan kerabu-kerabu sayur. Ada Kerabu Taugeh, Kerabu Pengaga, Cah Mentah, beraneka Salad dan juga Ulam Raja, Timun dan juga pelbagai jenis Sos (Mayonis gitu).Paling sedap Kerabu Taugeh! Sis suka..


Dan yang ini pula, menu Pembuka Selera katanya. Ada Rojak Mee . Macam-macam bahan ada boleh korang letak, puas kalau makan. Kuahnya pun sedap. Better sebelum makan berat korang rasa ini dulu, nanti dah kenyang, mesti korang tengok dah taknak, tapi nanti rugilah kalau tak dapat rasa, sedap! .


Haa ni dia yang tadi Sis cakap tu, makan Lomak Labu bersama dengan sambal belacan, perghh memang terangkat le kening bila makan, sangat sedap. Ada 4 jenis sambal. Tapi maaf tak ingat pulak nama sambal-sambalnya. Tapi serius sedap! .


Kuih Muih dan desert pencuci mulut juga tak ketinggalan, buah buahan juga ada. Sampai dah tak tau nak makan dan pilih yang mana. Selalu ingat ye kalau makan Buffet ni, amalkan sikap jangan membazir,nanti dah amik bebanyak, lepas tu tak makan, di biar macamtu, sayangkan. Ingat! Ada orang d luar sana yang tak dapat nikmat makan macam kita. Ingat tu .


Tapi dalam banyak-banyak tu, yang ini menjadi pilihan Sis. Puding Karamel. Ya Allah sangat sedap! . Sekali cuba nak lagi, tapi bila nak lagi dah takde pulak ha ha ha ..


Lain-lain ada juga ala warung dapur panas. Murtabak dan Roti canai. Sedap lembut dan banyak isi murtabaknya. Puas makan. Minta aje, terus dia maksak, panas-panas gitu.


Yang ini paling best. Sis siap beratur awal-awal lagi nak dapatkannya. Asam Pedas dan Sup Tulang Merah. Sangat sedap tak terkata. Asam pedas dia korang pilih aja nak ikan apa, macam-macam ikan ada, lepas tu bagi kat Chef, dia akan masak kuahnya dan masukkan ikan korang tadi. Sup tulang pulak, korang pilih nak bahagian mana, nanti dia sajikan dengan kuahnya. Sedap sangat!.


Lihat tu, yang ini Sis punya, jenuh menunggu masak ha ha ha. Memang sedap, sampai anak Sis kata, 'macam asam pedas atuk' jadi sangat sedap la tu!. Korang kena cuba, yang tak cuba haritu rugi le he he he.


Ha ha ha kasi fokus okay. Nampak sedapkan, dah kata dah memang sedap. Kena cuba sendiri yer. Sis makan masa tu semua amik sikit-sikit, semua Sis rasa, dah kata nama pun review makan, jadi kena rasa semuanya ha ha ha. Tu pun dah tersandar. 


Selain air panas Teh Tark dan KopiO, ada juga di sediakan Coconut Shake dan juga Cendol. Korang bole amik sendiri dan buat sendiri ikut sukahati. Nak manis ke apa ke, buatlah. Yang Coconut Shake tu dah tersedia. Takyah gambar, nanti korang pergi sendiri dan rasailah kenikmatannya he he .


Geng makan semeja. Ni separub je yang semeja, pun nak terbalik meja, kalau semua sekal semeja, ada tanggal meja di buatnya. Tapi yang bestnya kan, semua pekerja, staff ,Chef dan GM Managernya semuanya peramah dan tidak sombong. Kita sangat selesa  berada kat sini. Layanan penuh dengan senyuman. Terima kasih pihak pengurusan . :)


Sebenarnya ada banyak lagi warung-warung makanan dapur panas yang di sediakan. Cuma Sis tak up gambar kat sini, Sis masuk mana yang menjadi tumpuan aje yer.
Antara lain ada Kue Tiaw Goreng dan Mee Goreng Mamak, Kacang Pool, Laksa Johor dan Soto, juga ada Sate Ayam & Daging. Yang Sis perasan kebanyakkannya pihak Resort menyediakan makanan menu Johor . Semua yang menjadi makanan Johor semua ada. Termasuk sayur labu tu, tu makanan kesukaan Nabi kita Muhammad saw kan? . Jarang ada hotel nak buat menu ni. Tapi kat sini menu dia sangat istimewa.

Dan gambar dia atas adalah menu utama yang akan di sajikan di sini sempena Ramadhan nanti. Korang jangan tak cuba, Tempahan awal korang akan dapat diskau sehingga 20% .


Terima ksih buat semua Team #JDTblogger yang sama-sama memriahkan event kali ini. Memang macam nak pecah gusi kalau jumpa reramai. Ada je nak kena bahan kan ha ha ha. 
Korang memang the best!! ..


Bufet Citra Ala Bazar at Gleneagles Terrace Restaurant @ Pulai Springs Resort from 19 May - 13 June 2018. 
.
Pre purchase your vouchers from 1 April to 10 May 2018 and SAVE RM 18 per person. 
✓ Only RM 90 (adult) l RM 45 (child) when you buy in advance. 
Normal Price: RM 108 (adult) l RM 54 (child).
.
To purchase, call us now at +607 521 2121or WhatsApp: +6017 745 5776 
.


P/S: Tak sabar nak menunggu Ramadhan . Ayam percik & Ar Katira !! 

Post a Comment

16Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. Replies
    1. Okay nanti bulan Ramadhan kita pergi ya @Hernee he he he

      Delete
  2. wahhhh... sakan makan ek kak... sampai tak sempat berborak dengan mia masa ni.... memang sedap especially kambing golek tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kann @Mia, tak sempat nak berjalan meja ke meja, makan sesaja ha ha ha

      Delete
  3. seronok jumpa dak² ni sambil menikmati hidangan buffet ramadhan ni..so,..next,kemana kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tau takpe, dak-dak tu semua kaki makan, yang penting kita tak membawang kan @SitiRohaida ha ha ha

      Delete
  4. gambar pertama lepas selamat datang tu gambar kamben menunjukkan betapa sis pin sangat2 suka dekat kamben..sedapnya sis lin..aduh menjejeas air liur dah ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha ha tau xpe @Julia, masuk aja mata dah tertumpu kat Kambing setonggok tu ha ha ha...meriah makan..

      Delete
  5. alhamdulillah..puas makan kambing sampai mengembekk
    JanjiKita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kann @Mar, alhamdulilah rezeki. Orang memberi kita merasa..

      Delete
  6. Replies
    1. Ha ha ha pecah gusi takpe, jangan pecah perut, mana nak sumbat makanan nanti Kak @seriKandi ha ha ha

      Delete
  7. meleleh air liur tgk makanan tu semua. time bulan puasa kalau tgk ni nahas lahh hahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha ha kannn @Nurul. Tapi time bulan puasa makannya pulak sedikit, takde la nak makan beriye he he he

      Delete
  8. assalamualaikum lin....nangis nangis tengok gambo....
    ** Mama Maszull

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam Mama @Maszull...lemak pun menangis Maaa he he he

      Delete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!