AKU DAH MULA SIBUK DENGAN REVIEW BUFFET RAMADHAN

Sis Lin
20
AKU DAH MULA SIBUK DENGAN REVIEW BUFFET RAMADHAN | Begitulah... tajuk tu adalah kisah sebenar yang berlaku sekarang ni haaaa.. sibuk ke sana ke sini Sis dengan undangan makan #FoodReview Buffet dan juga Set Ramadhan Hotel sekitar Johor yang bakal menjelma tidak sampai sebulan aje lagi..

Cepatkan masa berlalu.. takat harini dah 3 buah Hotel dan Sis pergi, dan coming soon ada 5 lagi Hotel menunggu untuk Sis pergi review. Aje giler ek makan sesaja kann.. tapi baca boleh, percaya jangan sekali hahahaha.. nampak je undangan makan, tapi idok le makan macam binatang 'buas' oii.. 

Hari-hari juga ko makan.. ko yang ceduk, ko yang punya badan, so pepandai laa ko kontrol., kenapa pulak nak salahkan makanan yang banyak tu, kan? Dan kenapa mesti nak 'kondem' orang yang pergi undangan makan sana sini tu?..

Sis paling tak suka kalau ada je yang melihat Sis pergi makan sana sini, tapi tibaa nak cakap dan ngata 'Patutlah gemok, keje makan aje'.. ayat ni kalau Sis baca dan dengar, Sis rasa nak campak orang tu dalam kandang buaya.. 

Kalau sesiapa atau Sis gemok sekalipun di sebabkan pergi dan asyik makan aje, kenapa? Ada menyusahkan korang ke? Tidakkannn... so janganlah suka memerli dengan ayat-ayat perli macam kita ni tak sedar diri akan kegemukkan badan kita kan..

Aku Dah Mula Sibuk Dengan Review Buffet Ramadhan

Sis ko senang je cakap dan pesan pada mereka yang rasa pergi makan sana sini ni akan gemok... yang nak perginya ko, yang nak makannya ko, dan yang gemoknya ko.. kalau dah niat tu pergi nak melantak macam orang tak sedar diri, so bila gemok, jangan salahkan orang yang mengata.. 

Sendiri boleh fikirkan, sendiri boleh kontrolkan, so bila sampai tempat makan, kontrol laaaa.. jangan kalau dah terhidang 50 jenis menu, semua-semua ko bedal.. tu dah melampau laaa.. macam tu ko pergi satu Hotel #FoodReview pun berat boleh naik oii... 

Macam Sis, kalau ada undangan makan, dan waktunya malam, siang tu Sis amik sarapan aje, kemudian makan laa buah ke roti ke apa ke untuk alas perut tengahari tu, then sampai masa time makan, baru amik mana yang ko rasa nak makan, buka semua ko nampak, semua ko makan... memang tak de sapa nak marah ko nak makan... tapi bila berat naik, ko jangan salahkan orang pulakk.. 

Lainlah kalau jenis memang badan nak gemok, makan sikit pun badan naik, tak makan pun naik juga... so jangan pening kepala.. lantakkan apa orang kata.. anggap aje laa itu 'anugerah' buat ko.. 

Sis bab berat badan ni malas nak amik pusing.. dah puas kurus, dah puas gemok, kejap naik kejap turun, buat sakit kepala je fikir laaa.. semua orang pun makan, bukan kata makan di Buffet Ramadhan aje.. tak pergi Buffet Ramadhan pun ko makan juga kat luar kan.. ko masak dan melantak juga kat rumah kan? so sama jee... yang penting ko kontrol...

Ni dah 3 Hotel Sis masuk buat #FoodReview dan up gambar dan status... haaaa Sis ko dah dengar dah ayat-ayat 'perli' dan usikan sana sini.. lantak lerrr... masing-masing punya hal laaa kan.. 

NIAT Sis.. terima undangan, makan, jumpa kengkawan, review, update blog dan lepas tu, menarik perhatian pembaca yang membaca, dan mereka membeli baucer makan tu dan serba sedikit dapatlah Hotel-Hotel tu kembali menaikkan ekonomi memasing yang mana kita lihat sekarang banyak terkesan dengan wabak Pandemik ni.. tu je niatnya.. 

Ada bayaran ke takde ke, buat masa ni Sis tolak tepi.. ada bayar ye Sis amik, takde pun Sis tak tanya dan minta (buat masa ni), niat nak membantu dan sama-sama help each others.. lagipun semuanya dalam Johor aje.. so takde jadi masaalah bagi Sis.. Biarlah orang nak kata apa, janji niat Sis tu nak membantu.. 

Jangan pertikaikan PAID tu... sedangkan banyak lagi kerja/job yang korang amik tu semuanya FREE juga.. cehhh!!!!.. 

Lain orang lain pendapat... so jangan di cuit Sis ko ni... bila dah tercuit hati Sis, maka terjadilah satu posting pagi ni hahahahaha... padahal takde idea nak menaip oiii...

Okaylah... nak sambung kerja rumah.. harini FREE rest kat rumah, takde event.. nak meyental JAMBAN... sapa banyak cekadak, meh Sis sental molot tu dengan berus jamban... 


P/S: Suami beli 6 biji durian, dah bedal 3, kang nak bedal lagi bagi perabis hahahahaha... syhhhhhh
Tags

Post a Comment

20Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. Replies
    1. Ye Kak.. kita yang makan, orang lain yang panas hahahaha

      Delete
  2. oitttt tau la dah makan 2 biji doyan...
    panas sebab makan doyan ke tu :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha panas ko tiberr nak sound aku gemok sebab banyak makan.. jlake... hahahaha

      Delete
  3. Best laa Sis....jeles la..KL pun x banyak ramadhan food review..tahun ni x dapat jemputan lagi...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat JB ni tak banyak mana Hotel SA, tak macam di KL.. so yang pergi ni pun mana yang kita dah biasa pergi jer...

      Delete
  4. best je buat review makan tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kann Zarida, salah satu peyjmbang rezeki buat mereka juga.. kita bantu mempromosikan aje..

      Delete
  5. Bila sebut review makanan mesti makan banyak. Tak juga sebenarnya. Berbalik pada diri masing-masing. Lagi satu tak boleh buat kesimpulan menyeluruh kan lain orang lain cara. Bukan dalam isu makan banyak atau makan sikit waktu review buffet ramadan je..dalam hal lain pun sama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul PC, ramai salah anggap, padahal semuanya dr kita, samaada nak makan banyak atau sedikit...

      Delete
  6. bestnya review makan makan... semoga maintain slim walaupun makan, makan dan makan ya sis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiinn.. bab maintain slim tu yang nak di aamiinkan selalu hahahaha

      Delete
  7. Replies
    1. Hahahahaa Wak bagus, Wak baca aje kannn hahahaha

      Delete
  8. betul...sekarang memang kena control makanan yang diambil dalam pinggan..bila da rasa kenyang, walau ada yang belum cuba, tetap tak akan ambil...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kann Sunah, nampak je pergi makan sana sini, tapi bab nak makan tu sendiri control laa.. kalau aku lebih kepada nak jumpa kengkawan aje..

      Delete
  9. Alhamdulillah... rezeki sis murah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukurlah.. walau bab makan kan, tapi rezeki saling bantu dan membantu..

      Delete
  10. Makan free sape taknak. Beli sendiri pon berkira budget. Huhu. Rezeki sis. Kita mampu tengok je korang review

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyee Ena, bukan Free je makan, kita bekerja juga tu, lepas makan kena update, jangan buat bodo hahahahah

      Delete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!