LAMA TAK MAKAN LONTONG, NASIB BAIK SEDAP!

Sis Lin
10
LAMA TAK MAKAN LONTONG, NASIB BAIK SEDAP! | Puashati dapat makan Lontong pagi ni. Lama dah teringin gara-gara ternampak Kak Seri makan Lontong pepagi.. Kalau di area rumah Sis ni agak susah nak mencari Lontong. Kalau Soto ye banyak.. atau memang banyak, cuma tak kena dengan selera Sis. 

Tapi nasib baik pagi ni keluar 'dating' dengan Suami sarapan pagi, Suami ajak ke Tea Garden Seri Alam dan sarapan di sana. Katanya nak makan telur kampung separuh masak, so Sis layankan aje, tak kisah le memana nak makannya, janji ada masa berdua bila Suami cuti. Kang petang dia dah nak turun ke-laut Kong Kong memancing, ermmmm...

Kalau dah hobinya memancing kan, so jangan larang, janji tau pantang larang memancing dan pandailah bahagikan masa bersama Sis. Ye laa hari-hari lain dah sibuk bekerja, dari pagi sampai malam, so Sabtu Ahad laaa masa berdua nak keluar, nak borak, nak bercakap hal anak-anak, haaa time tu laa.. bukan kat rumah tak boleh cakap, tapi feel dia lain hahahaha.. 

Lain orang lain cara, so kita ikut cara kita.. lantak orang nak kata apa.. 

Lontong Kuah

Berbalik cerita Lontong tu, haaa kisahnya di Tea Garden dah ada menu Lontong, sebelum ni takde okay.. sebab Sis biasa makan di sini, so Sis tau lee kalau sebelum ni memang takde jual Lontong hahahaha.. ko jangan nak kata Sis ni tak tau pulak hehehehe.. 

Suami pun baru tau juga bila Sis tunjuk kat dia, haaa apalagi, terus aje laa Sis order.. kita cuba samaada sedap ke tak sedapkan.. takut kang, dalam gambo rupa Lontong, sekali sampai kang rupa Mee Rebus hahahahaha.. 

Berdebor ko tunggu Lontong sampai hahaha...

Bila sampai aje Lontongnya, waaa teruja kejap, nampak menarik dan menyelerakan sungguh.. tapi tak taulah rasanya.. dari segi kuah yang pekat dan sambal telurnya, Sis yakin mesti sedap ni hehehehe.. 

Bila ceduk sesudu kuahnya dan Sis menelannya..... ternyata.. alhamdulilah sedap menepati selera tekak Sis. punya lama tak makan Lontong, nasib baik sedap, kalau tak sedap, kecewa di situ hehehehe.. 

Lama Tak Makan Lontong, Nasib Baik Sedap!

Hehehehe ingat senang Sis ko nak tepek muka dengan Suami dalam blog Sis? Hahaha Bukannya taknak tapi buat apa? Ini blog Sis Lin yang punya, bukan 'dia yang punya' hahahahaha.. sedangkan muka tuan tanah pun separuh, lagi nak letak muka orang hahahaha...

Ada benda boleh kongsi, ada benda kenalah ada privacy kan.. di luar sana bukan semua orang suka akan kebahagiaan kita.. dan ada juga orang bahagia, tapi atas penderitaan orang lain... banyaknya begitulah. so berhati-hatilah dalam apa jua perkongsian... 

Alhamdulilah pagi yang tenang, aman dan bahagiaaa.. terima kasih Suami setia mendengar keluhan dan rintitan dari Isterimu ni.. ada masa kena luah semua kat Suami, baru dia faham apa yang kita pendam... 

Oh ya.. maaf yaa semalam sibuk sangat macam hari Khamis yang kelmarin, sampai seharian tak update blognya.. dan harini pun sibuk juga sampai ke Isnin... phewww.. moga Allah permudahkan segala urusan Sis..aamiinn..
 
Okay dah jom mengemas... nanti sambung lagi okay..


P/S: Hari Wanita dah lepas, tapi baru semalam dapat hadiah dari Suami hahahahha... takpe janji ado.. makaseh Suamiku.. 

Post a Comment

10Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. Mengancam tu sambal lontong, merah menyala! Selamat melontong.... sedap!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yee Amie, sedap, nasib baik sedap macam mana rupanya tu hehehe

      Delete
  2. Lontong yang main peranan kuah dan sambalnya kan Sis. Kalau kuahnya sedap sambal tak sedap pun boleh meroyan. Kalau sambal dah ngam tetiba kuah pulak buat hal, mahunya yang makan mengganas..kalau dapat yang ok, memang puas hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu.. kadang ondah khabar dari rasa, alhamdulilah yag ini sedap PC ...

      Delete
  3. laaaa pagi tadi pun ako makan lontong tapi x sedap hhahaa...
    kurang lemak, kuah cair..

    btw, psstt wah abg sabar bagi apa tu? :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha kenalah ko beli lain punya.. Tea Garden sedap wooo, tak sangka boleh sedap heheheh...
      Bagi handphone hahahaha

      Delete
  4. selalu tengok orang makan lontong tapi tak pernah rasa nak cuba lagi..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laaa tak pernah makan lontong ke? Nanti silalah cuba, tapi pastikan cari yang best Lontong punya...

      Delete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!