HARI PERTAMA BERBUKA PUASA BERSAMA BIG FAMILY

Sis Lin
13
HARI PERTAMA BERBUKA PUASA BERSAMA BIG FAMILY | Memang menjadi kebiasaan, tiap kali hari pertama berbuka puasa, Sis anak beranak akan berbuka di luar, tak kisahlah makan di mana, tapi yang selalunya di Restoran Todak aje laa kami pergi.. cuma tahun lepas aja kami berbuka di rumah sebab negara kita tengah PKP tu kan.. 

Bukannya apa, saje nak amik feel mood Ramadhan, biar kasi makan apa yang anak suka hari pertama puasa, kemudian hari berikutnya Sis masak macam biasa di rumah atau beli online.. tapi jujurnya, jarang sangat Sis beli di bazar ramadhan yaa, dari dulu hingga sekarang, sangat-sangat jarang, kecuali kalau Suami balik, dia yang membelinya. Tak tau kenapa, was-was... 

Dan semalam, tiba-tiba adik nombor dua Sis, bertanya dan mengajak berbuka di luar, siap cakap lagi, 'Jom sesekali buka di Hotel'.. ececece kemain MakNgah hahaha.. 

Sis tanya Suami, dia okay, dan adik-adik yang lain pun okay, so sepakat survey sana sini, last-last Buffet Ramadhan Thistle Johor Bahru Hotel yang menjadi pilihan. Satu sebab buffet ramadhannya buka pada hari pertama puasa, keduanya, Hotelnya senang nak tuju, dan ketiga alasannya sebab dia buat dalam Ballroom atau senang kata macam dewan orang kawin tu, so selesa, luas dan lapang. 

Hari Pertama Berbuka Puasa Bersama Big Family

Hari Pertama Berbuka Puasa Bersama Big Family

Di sebabkan dalam Big Family Sis semalam yang seramai 12 orang Dewasa dan 3 Kanak-Kanak ni, so kalau makan di tempat seperti Ballroom gini agak selesa laa bagi mereka. Yang si kanak-kanaknya terloncat sana sini, bermain lari ke hulu ke hilir, bebas sangat gayanya semalam mereka, happy sokmo.. so Mamanya pun makan dengan tenang ekk bertambah-tambah round hahaha..

Makanannya pun puashati, banyak pilihan, lebih dari 200 menu ko ado, tak ke mabuk nengok makanan sesaja hahahaha.. Tapi Sis dah ada dah menu yang bakal Sis serang time berbuka tu kekeke.. dari rumah dah target dah, dan sampai sana, duk pusing-pusing tengok makanan, dah aim dah menu tu kekeke.. 

Menu apa? Jap eaa.. 

Hari Pertama Berbuka Puasa Bersama Big Family

Hari Pertama Berbuka Puasa Bersama Big Family

Tambah puashati, servis entertain pelanggan dan pengunjungnya tip-top weii.. Thank you Mr Joshua yang banyak melayan karenah Sis ni haa.. Crew-crew mereka yang bertugas pun semua bagus.. kecuali ermmm ada lee seorang ni di depan kaunter bayar, agak kurang mesra sikit layanan. Masa Sis ke Surau tu, ada MakCik ni bercerita anak beranak.. 

Sis ko pasang telinga je hahahaha.. tapi tak syokkk arr kann.. katanya; 'tak mesra pelanggan, orang tanya sikit, jawabnya bentak marah'.. adeiii... nasib tak kena kat Sis, kalau kena kat Sis, itu jam juga aku sound.. orang lain puasa gak dikk, so kena laa layan pengunjung elok-elok yaa.. 

Dan yang bestnya, time ko makan, pasti ko tersenyum, sebab di hiburkan dengan colotehnya si Emcee tersohor Johor, siapa lagi kalau bukan EmbunJB tu haaa.. adoii lawak betul, dia akan hiburkan korang sepanjang Ramadhan di sini, lawak dia hampir terbekik Sup Tulang Merah time Sis ko makan, opssss.. haperrr Sup Tulang Merah? Hahahahaha.. 


Hari Pertama Berbuka Puasa Bersama Big Family

Jeng jeng jeng... tadaaaaa... yaaa inilah menu yang Sis kata tadi Sis aim dan serang masa berbuka kekekeke.. Jangan kata Sis, Suami dan adik ipor pun sama gak ceduk sepinggan, Sis ceduk semangkuk je kekekeke.. sedap bak hang oiii.. makan sepuasnya semalam.. ko agak berapa ketui ulang-ulang Sis ceduk makan? Hahahaha.. 

Menu-menu lain pun tak kurang hebat, semua adooo.. pelbagai citarasa.. masa Media Preview tu Sis tak dapat join, so baca je laa dari Geng-geng Media lain semua, semua kata sedap... tapi bila dah datang dan sendiri mencubanya, sangat puashati, benar bagai di kata... so berbaloilah hari pertama berbuka bersama Big Family Sis di sini.. 

Hari Pertama Berbuka Puasa Bersama Big Family

Cuma agak sayu laa sebab anak-anak Sis lain takde sama. Kakak dan juga anak bujang Sis,Amat.. tambah sayu bila anak-anak Sis tu hantar menu makanan mereka, huwaaaa... bagai nak jatuh airmata, sebab kenangkan Sis, Ayahnya dan juga Yana makan sedap di Hotel.. walaupun anak-anak tu tak kisah punn.. tapi ye laaa hati Mak kannn.... :( 

Apa-apa pun alhamdulilah, syukurlah.. dapat kami berkumpul sama adik-badik dan makan berjemaah di Hotel.. ada juga tu anak saudara yang takde, juga ipar yang takde, kalau tak penuh... syukur alhamdulilah atas nikmat rezeki dan kebahagiaan yang Allah berikan kepada kami.. 

Al-Fatihah buat Emak, Puan Rosnah Wong... tahun pertama menyambut puasa tanpa Emak.. 


P/S: So harini masa untuk memasak.. menu permintaan Ayam Masak Kurma...

Post a Comment

13Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. wah..hari pertama berbuka di hotel dah dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyeee Mar, biasa memang hari pertama buka luar tak masak, tahun jee adik-adik semua ajak buka sama, so ke Hotel laa..

      Delete
  2. wahhh bestnya kak, mesti gelak je mendengar celoteh cik embun tu kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyee ko, nasib tak tercekik tulang tu hahahaha

      Delete
  3. Replies
    1. Yaa Kak, power, sedap, bermamgkuk i makan hahahaa

      Delete
  4. tunggu anak anak besar sikit ;a baru boleh pergi buffet ramadan. kalau pergi sekarang tak puas makan, kenyang melayan karenah anak je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, lagi satu agak rugilah sebab kecik-kecik lagi anak, cuma untungnya bawah 6 tahun free hehehe

      Delete
  5. walaweiii.... haibaattt!!
    Ako nak buka ramai-ramai ntah bila :D
    Nak tunggu abin balik dulu kot hhehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeee Retna, tahun rezeki dapat buka semua sama, walau ada yang tak cukup tu haaa..

      Delete
  6. Sedap plak tengok sup tulang merah tu ha...kalau SA pun akan ulang2 banyak kali tu Sis...biasa la Sis as a mom kan..walau anak tak kisah tapi kita sbg mak ni mmg akan rasa sayu or tak sampai hati

    ReplyDelete
  7. syukur rezeki berbuka di luar. boleh bahagiakan family dgn cara tu, alhamdulilah, dgn cara masak kt umah pun alhamdulillah kn. yg penting ukhuwah dgn family. selamat berpuasa kak..

    ReplyDelete
  8. Meriah! Best berbuka puasa beramai ramai!!!
    Ada orang main violin gak kan sanaaaa.. hubu

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!