AMARI JOHOR BAHRU MELANCARKAN PAKEJ BILIK 'TRISHAW TALES: JB TOWN HERITAGE TOUR'

Sis Lin
0
AMARI JOHOR BAHRU MELANCARKAN PAKEJ BILIK 'TRISHAW TALES: JB TOWN HERITAGE TOUR'. Amari Johor Bahru dengan bangganya mengumumkan pelancaran pakej kebudayaan terbaru mereka, 'Trishaw Tales: JB Town Heritage Tour'. Inisiatif unik ini, dengan kerjasama PS Holidays, menjanjikan pengalaman mendalam terhadap warisan dan budaya di Johor Bahru.

Acara tersebut dihadiri oleh rakan industri, termasuk Tourism Johor, Tourism Malaysia Wilayah Selatan, Pihak Berkuasa Pembangunan Wilayah Iskandar (IRDA), serta wakil-wakil daripada agensi pelancongan. Turut hadir adalah ahli media tempatan dan pempengaruh media sosial.

Sebaik sahaja tiba, para tetamu disambut mesra dengan makanan ringan khas dan persembahan teh tarik secara langsung, menambah sentuhan tempatan kepada majlis tersebut. Puan Pauline Chua, Pengurus Besar Amari Johor Bahru, dalam ucapannya, menekankan kepentingan dalam memelihara dan mempromosikan warisan budaya Johor Bahru.


Amari Johor Bahru Melancarkan Pakej Bilik 'Trishaw Tales : JB Town Heritage Tour'

"'Trishaw Tales: JB Town Heritage Tour' adalah lebih daripada sekadar perjalanan melalui jalan-jalan di bandar kami. Ia adalah kisah yang dihidupkan, di mana setiap pusingan roda dan setiap sudut yang kita lalui mendedahkan satu babak daripada warisan kaya Johor Bahru. Dengan menawarkan pakej ini, kami bertujuan untuk memberikan pengalaman yang autentik dan memperkayakan daya tarikan sejarah dan tradisi bandar ini," kata Cik Chua.

Selepas ucapan alu-aluan, Penolong Pengarah Tourism Johor, Puan Nur Maziah Ab Razak menyampaikan ucapan kepada hadirin dan menekankan kepentingan pelancongan budaya dalam pembangunan kawasan tersebut serta memuji usaha Amari Johor Bahru dalam mempromosikan warisan tempatan.

Amari Johor Bahru Melancarkan Pakej Bilik 'Trishaw Tales : JB Town Heritage Tour'

Kemuncak acara tersebut adalah majlis pelepasan, di mana beca yang dihiasi indah berbaris di pintu masuk hotel. Wakil media dan rakan industri mengambil tempat masing-masing dalam beca, bersedia untuk memulakan lawatan warisan yang pertama. Di tengah-tengah sorakan dan tepukan, Puan Pauline Chua dan Puan Nur Maziah secara rasmi melepaskan beca-beca tersebut, menandakan permulaan perjalanan 'Trishaw Tales'.

Para tetamu kemudian dijemput menikmati bufet mewah yang menawarkan pelbagai hidangan tempatan dan antarabangsa, mengakhiri acara rasmi dengan penuh keseronokan.

Sementara itu, media tempatan dan rakan industri memulakan lawatan beca, menikmati keindahannya warisan Johor Bahru melalui lensa mereka. Lawatan tersebut menawarkan perkhidmatan pemandu berlesen dan juga peluang bergambar di lokasi warisan utama, termasuk Jalan Wong Ah Fook, Kuil Raja Maha Mariamman, Kuil Kuno Johor, Jalan Dhoby, dan Jalan Tan Hiok Nee, memastikan pengalaman yang menarik dan tidak dapat dilupakan untuk semua peserta. 

Amari Johor Bahru Melancarkan Pakej Bilik 'Trishaw Tales : JB Town Heritage Tour'

Pakej bilik 'Trishaw Tales: JB Town Heritage Tour' oleh Amari Johor Bahru kini tersedia untuk tempahan. Pakej eksklusif ini termasuk lawatan beca berpandu, lawatan ke tapak-tapak bersejarah, dan penginapan mewah di hotel termasuk sarapan pagi. Para tetamu boleh menantikan penginapan yang unik dan memperkayakan budaya warisan Johor Bahru.

Untuk maklumat lanjut atau membuat tempahan, sila layari www.amari.com/johorbahru atau hubungi pasukan tempahan kami di +60 7-266 8888.

Lebih banyak gambar : FB Pages akusislin
Video naik beca : IG akusislin


P/S : Nanti Sis kongsikan pengalaman menaiki beca semalam ya, seronok sangat ❤

Post a Comment

0Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

Post a Comment (0)

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!