DATANG MAKAN TENGAHARI DI KANTIN ASAM PEDAS BUAT KALI KEDUA

Sis Lin
0
DATANG MAKAN TENGAHARI DI KANTIN ASAM PEDAS BUAT KALI KEDUA. Yaa ini adalah kali kedua Sis makan di Kantin Asam Pedas ni. Pertama dulu Sis ke sini bersama Retna, dan kali ni Sis datang sini bawa Geng Loteng Sis makan di sini sewaktu kami jalan-jalan ke Kualu Lumpur baru-baru ni, yang ni nanti Sis cerita okay. 

Lepas kami check-out dari Ana Legasi Kampung Baru, kitaorang waze aja terus ke Kantin Asam Pedas ni. Dari Kampung Baru hanya lima belas minit aja, tak jauh mana pun Ukay Perdana tu tapi ..

Di sebabkan kami terbabas masuk simpang, aishhhh terus jadi setengah jam yerrkkkk hahahahaa.. hampir putus asa tapi sebab memasing dah lapar, maka di teruskan perjuangan nak makan asam pedasnya hahahaha.. 

Datang Makan Tengahari Di Kantin Asam Peds Buat Kali Kedua

Datang Makan Tengahari Di Kantin Asam Peds Buat Kali Kedua

Sampai aja sana, owner kedai kak Lin tengah duduk berehat dalam kedai, melangkah masuk aja Kak Lin dah tegur kami, 'Manisnya semua pakai sedondon pink color' hehehehe.. terus dia kata, 'Nanti Kak Lin nak amik gambar masuk IG yaa', lepas tu Kak Lin masuk kedai terus tak nampak dia sampai kami balik hahahaha.. 

Kami terus order, sebab kami berermpat ni suka asam pedas, so kami order menu asam pedas yang berlainan jenis. Asam Pedas Ikan Parang, Asam Pedas Ikan Kembong dan juga Asam Pedas Ikan Pari. Tak lupa kami order juga Ayam Goreng dan Ikan Bawal Goreng ala-carte. 

Datang Makan Tengahari Di Kantin Asam Peds Buat Kali Kedua

Datang Makan Tengahari Di Kantin Asam Peds Buat Kali Kedua

Set-set menu dia semua beserta Ulam-Ulaman dan juga satu jug Air Sirap. Dah memang lapar kan, so kami order juga Cekodok Pisang dan Lempeng hahahaha.. amekkawww makanlah sampai kenyang. Dah lerr lepas makan Sis nak drive balik ke Johor, tapi Sis tak kesah pun, dah biasa kenyang sambil memandu hahahaha.. 

Mula tu bimbang juga akan apa Midah, Ana dan Wana kata tentang Kantin Asam Pedas ni, sebab mereka first time mencubanya, dah laa idea Sis ajak makan sini, pastu sesat barattt, tapi alhamdulilah, setelah habis makan, memasing semua puashati dan harga yang di bayar pun sepadanlah dengan hidangannya.. 

Datang Makan Tengahari Di Kantin Asam Peds Buat Kali Kedua

Datang Makan Tengahari Di Kantin Asam Peds Buat Kali Kedua

Lagipun suasan kedai pun lawa, so sambil menunggu menu sampai, berOOTD laa kami hahahaha.. itu yang dalam IG, Kak Lin tu PM mohon guna gambar kami untuk posting dia dalam IGnya hahahaha.. kami benarkan.. 

Korang yang belum pernah mencubanya dan tinggal berdekatannya, bolehlah cuba. Lain air tangan lain rasanya, jangan berharap tinggi sangat kesedapannya, yang penting rasa asam pedas tu ada, dan ini bukan rasa asam pedas Melaka yaa hehehehe.. 

Nak lihat suasana, menu, dan alamatnya, korang boleh baca posting INI ..


P/S : Macam mana pun, asam pedas air tangan arwah Emak aku juga TERsedap ... 

Post a Comment

0Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

Post a Comment (0)

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!