SAMPAI MALAYSIA TERUS MASAK ASAM PEDAS IKAN PARI!

Sis Lin
1
SAMPAI MALAYSIA TERUS MASAK ASAM PEDAS IKAN PARI!. 5 hari bercuti ke Surabaya - Bromo memang hari-harinya makan Nasi Padang, Sup Rawon, Bakso Iga, Ikan Gurami Bakar juga Tempe dan Tauhu goreng aja. 

Ada pilihan lauk lain tapi Sis lebih suka makan menu-menu yang bukan menu dari Malaysia. Kalau ada pun bezalah rasanya dengan di sini, di sana bumbunya asli Indonesia. 

Kawan-kawan lain ada juga makan Nasi Penyet, Nasi Ayam Gepuk dan yang kelakarnya ada yang pi makan TomYum, pastu tak sedap hahahahaha adeiii mana laa sama TomYum sana dengan di sini. Lucu bangett!. 

Sampai Malaysia Terus Masak Asam Pedas Ikan Pari

Sampai Malaysia Terus Masak Asam Pedas Ikan Pari

Bila dah hari-hari makannya itu aja tentulah rindu dengan masakan sendiri kan?. Sampai aja Malaysia, terus Sis massk Asam Pedas Ikan Pari. Memang kebetulan sebelum bercuti, Suami dah beli lauk-pauk sesiap, tu yang penuh freezer. 

Kali ni bercuti syukurlah, Supir bawa ke tempat makan yang enak dan pilihan menu yang banyak. Apa yang kami order, semua sedap dan Sis enjoy makannya. Perut bole terima tanpa meragam. Alhamdulilah.. 

Sampai Malaysia Terus Masak Asam Pedas Ikan Pari

Sampai Malaysia Terus Masak Asam Pedas Ikan Pari

Bila dapat masak Asam Pedas, alangkah nikmatnya rasa!! Siap masak terus makan. Hampir 10 ketul juga Sis masak tapi rezeki tetamu juga, Yana datang bawa kawannya, then Mira (bakal menantu) juga datang singgah, sekali juga dapat bekalkan menantu Sis yang on duty pada haritu. 

Memasing dapat rasa dan Sis puashati masak kali ni dapat jamu anak menantu juga tetamu yang datang, rezeki mereka. Sis masak juga Kacang Panjang Goreng Cili Telur, Tempe dan Tauhu Goreng juga Ikan Asin

Baru 5 hari ekk tak dapat Asam Pedas dah macam haperr, bayangkan masa mengerjakan Umrah dulu hampir 14 hari tak dapat makan asam pedas, tekak gigil nokkkk hahahahaha .. 


P/S : Cerita Bromo menyusul kemudian, sabar hahahaha .. 

Post a Comment

1Comments

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.
Comment wisely, and do it with pure intentions.

Happy Blogging.

  1. Jangan kata asam pedas Sis, kadang dapat nasi dgn telur mata airtangan sendiri pun dah nikmat dah bila balik dari bercuti ni :D

    ReplyDelete
Post a Comment

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!